torsdag 6 november 2014

Fönsterlampor!


I ett helt år har jag sökt fönsterlampor, men nu äntligen hittade passliga jag till vardagsrummet. Från inge mindre än Prisma (märke: Oriva). Trodde inte att det skulle vara så omöjligt att hitta fönsterlampor, men det finns väldigt litet utbud av dem.
Inredning tar tid, speciellt om de inte ännu har tillverkat det man söker. 
Jag köpte den i silver, men finns i vitt och svart oxå.

Naturligtvis är det med träd motiv, vad skulle jag annars köpa?
 Min träd-motiv-samling växer sakta men säkert.
Har lila tema sådär i övrigt för tillfället.

Imorse hade vi årsgranskning av huset där vi gick igenom sånt som behöver fixas. Inte så värst lång lista men iallafall. Tycker nog att det är bra att dom har den servicen. Vår ansvariga byggare och arbetsledaren från DesignTalo var med. Granskningen måste man beställa själv.
(Det hette med den förra arbetsledaren att dom tar kontakt automatiskt från DT men dom har inget sånt system som fungerar och de hinner inte hålla reda på alla, så det är bättre att man själv tar kontakt.).
Det som ska fixas är;
-Nästan alla hörn som är mot ytterväggarna har spruckit (målfärgen).
-I grovköket och lilla wcn har kakelfogen mellan vägg och golv spruckit, igen den som är mot ytterväggen.
-En kakelfog mellan två plattor i badrummet, mitt mellan duscharna har spruckit.
-Ovanför terassdörren finns en spricka i målarfärgen.
-Golvlisterna glipar här och där.

1 kommentar:

  1. Hej! Det finns en utmaning till dig på min blogg, inget tvång att anta den om du inte känner för. :)

    Tack för infon om årsgranskningen, den är ju snart aktuell för vår del också. Vi har väl ungefär samma saker på vår lista också och några till. Idag hade vi en fläktreparatör här, för köksfläktens lampor slutade helt plötsligt fungera för några veckor sedan och ibland gick det inte att stänga av fläkten genast. Han bytte en del delar, så nu hoppas vi det ska funka igen.

    SvaraRadera