torsdag 16 april 2015

April april...är det vår nu?


14.04.2015 vaknade vi upp till ett vinterlandskap.
Tur nog smälte det fort bort och vårblommorna kom fram tillbaka.
Mina vita krokusar blommar fint.
 Kornellen med sina röda stammar är fin i bakgrunden

Var lite orolig för min odlingslåda fylld med lökar men nog pickar det upp nu.
Det har varit så vått så det fanns en risk att dom skulle ha ruttnat bort.

Roligt med överraskningar, dessa borde vara från hösten 2013.

Tulpanerna i gräsmattan är även dom från hösten 2013.

En av mina 4 pioner har börjat spira. Hoppas det är liv i dom andra oxå.
Snödroppar istället för det saknade gräset vid reningsverket. 


TRÄDGÅRDSMÄSSA I ÅBO
11.04.2015






Mina inköp på mässan: Liljekonvalj med randiga blad.
3st Fuschia (2 vita och en lila) + 3st dahlia knölar.
Sådär i övrigt var mässan si sådär, det fanns lite väl mycket annat än bara blommor och trädgårdsrelaterat iår tyckte jag (t.ex valkandidater). Trevligt med en girls-weekend var det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar