söndag 13 oktober 2013

Helgen gick fort...igen...

Nu var allt laminat golv lagt. Killarna var snabba, allt lagt på en dag (fredag). 
Nu ska vi hoppas att nån kommer och börjar med listerna som nästa.
Kontoret
Matplatsen/köket
Vårt Sovrum
Sett från dörröppningen till vårt sovrum.
Var bara tvungen att köpa lite höstblommor och sätta på trappan.

Jag hade tänkt ta det lite lugnare denna helg eftersom Husse ändå jobbade men icke, tror det är jag som varit mer trött än vad han har varit. Dörrarna till ladan fick jag målat, MEN jag trodde ju att Z sidan skulle komma INÅT så jag målade inte den så noga. Icke!
 Den sidan skulle vara utåt och släta sidan inåt. Blir att lite korrigeringsmåla nästa vecka om vädret tillåter.


Lite målning återstår, men jag är lite kort i rocken så det får någon annan fixa.
Dörrarna skruvade vi på plats ikväll men det var för mörkt för att fota.

Fick plantat en hel del oxå, en häck av glansoxbär på andra kortsidan av tomten. 
Hittade även en stackars Rödbladig smällspirea och en Kaprifol på Plantagen billigt.
Dessutom köpte jag hem en del perenner från Blomtorget som sålde bort det sista billigt. Hoppas att plantorna överlever vintern. 
Skulle vara trevlig att ha några blommor att se på nästa år.
Om inte annat ska vi hoppas att alla lökar jag grävt ner kommer upp.
Har varit mycket tacksamt med en varm och lång höst, hade vi byggt förra hösten hade vi nog inte fått gjort hälften av allt vi gjort hittills. 
Det bara regnade ju förra hösten.
Borde vara bara 2 veckor kvar nu tills att vi får flytta in... borde vara... saa sii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar